söndag 30 oktober 2011

Vilket mörker

Vad skönt det var i morse, när man var så morgonpigg! Uppe o skuttade i ottan ju! För att vara söndag alltså. Men nu, vilket mörker, redan kl 16 var det ju svart! Det är nackdelen med vintertid.
 Nu har olivträden, chilisarna o Änglatrumpeterna fått komma in. Liten planta av den övervintade Potatisblomman släppte jag in med, men den stora, som stått o sovit inne förra vintern, var så tråkig och behagade inte blomma i år. Så då får den frysa ihjäl ute. Hämnden är ljuv. Skämt åsido. Man kan ju inte ta in allt.


De får stå i gäst/hobbyrummet, det funkar bra där. Jag passade också på att sätta upp höstgardinerna där, så är allt klart. De är fina, mina höstgardiner. Inropade på Tradera för några år sedan. Gamla fina i mycket bra skick.

I övrigt har det varit lugnt, hade båda sönerna på fika igår, väldigt trevligt!
Jag har hunnit med vad jag tänkt plus lite till, så det känns bra.
Har fått lite pysselideér på hjärnan, som jag ska försöka börja med.

Sen får det bli tidigt i säng, man är nog inte lika morgonpigg imorrn.

Ha en skön söndagkväll

Kram

2 kommentarer:

  1. Hei Marie1. Er bare innom for å hilse på:) Håper du får en fin uke. Så vakker den taklampen som du viser i forrige innlegg, så flott skyggemønster den gir i taket. Virkelig lekkert:) Dine høstgardiner var virkelig fine! Ønsker deg en god uke. Klem Ellen.

    SvaraRadera
  2. Så glad jag blir att du ville vara med i min lilla tävling.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!