lördag 15 oktober 2011

Nu är det kallt!

Hej igen
Usch idag är det riktigt ruggigt!
Jag har knappt varit utanför dörren idag utan hållt mig inne o pysslat med lite av varje. Bland annat skött om de sju sorters pelargoner jag har som bas på sommaren. De jag har ute åker nu i komposten och de moderplantor jag har inne får stå kvar i köksfönstret tills det är dags att ta sticklingar nästa säsong.
igår gjorde jag kantarelltoast på den sista svampen.

 Det blev en härlig macka med god stuvning!
Men imorgon ska jag ta en svamptur, och jag hoppas jag hittar lite mer.

Köpte mer garn på "Lidell" och knåpar vidare på lite sjalar. Den här gillar jag och kommer göra fler av

Det är en sån man virar till en åtta och den är mjuk o skön.

Ikväll blir det film, Jag fick förmånen att testa Lovefilm gratis, så filmer duggar in i brevlådan, såå smidigt. Jag får hem filmer under en månad och det enda besväret är att lägga dem på lådan när vi sett dem. Inte så betungande.
Vill du också testa fritt så maila mig så ska jag berätta hur du ska göra.

Jag har lagt in mina skapelser i Kavalkaden nu, så kika in där så får du lite julklappstips kanske.

Jag vet att Ellen mottagit sitt halsband som hon vann, så här blev det
Vad roligt att du tyckte om det Ellen!


Ha en skön helg!

Kram Marie1

1 kommentar:

  1. Hei. Igjen vil jeg takke deg for det vakre smykket. Håndlagte gaver betyr mye:)
    Jeg har brukt noe av helgen på å ta inn alle mine pelargonier på planterommet, noen har jeg kastet, men de fleste er sorter som jeg samler på.
    Fy den kantarell stuvingen så god ut!
    Kantarell er jo bare så utrolig godt. Ser ut til at det er mye sopp der du bor? Heldige deg:) Ønsker deg en god ny høstuke. Klem Ellen.

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!