söndag 23 oktober 2011

Söndagsmys och påminnelse utlottning!


Ja då var denna helg till ända. Klockan är lite över sex och det är redan mörkt ute. Nu återstår en stunds handarbete och film, innan det är dags att inta sängen för några timmars sömn.
Nästa helg blir det ju sovmorgon, iom att vintertid infaller. Det ska bli skönt faktiskt. Men jag vet på våren, innan sommartiden infaller, så ser jag fram emot det. För de underbara koltrastarna har ju då redan börjat sjunga i skogen intill mig. Jag älskar koltrastens sång. Och många är de bloggare som har just koltrastsång på sina bloggar.
Mina koltrastar äter här vintertid. De kommer till grillen, som jag ställt intill vardagsrumsfönstret ute på altan. Där kommer de på dagarna för att äta russin som jag lägger ut till dem. De älskar russin! Nötter och frön lämnar de till andra fåglar. De vill ha själva russinen :-)  Det får de så gärna, när de sjunger så vackert för mig på våren. De roar oxå mina katter, som sitter innanför vardagsrumsfönstret och spanar på dem där de äter därute.
Ni vet hur katter låter när de kollar fåglar? Jaa ett sant nöje att få mata dessa fåglar, både för mig o katterna.

Filmtips förresten! Kolla Limitless! Jag blev så taggad, tänk att få tillgång till ett sånt piller! Då slapp man känna att man inte riktigt hann med allt man föreskrivit sig till helgen.

Välkommen in till Kavalkaden, där lottar jag ut en halsduk!

Ha en fin vecka!

Marie1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!