torsdag 3 november 2011

Sugen på pyssel igen

Hej alla glada

Vad skönt att det blir fredag imorgon!
Så man kan njuta av lite dagsljus menar jag. Brukar ta en promenad på lunchen, det är skönt.
Men det är skönt att vara hemma en dag i ljus med.
Som det är nu så är det ju mörkt när man kommer hem, o då kan man tex inte fota. Jag fotar helst i dagsljus med min inteheltuptodate-kamera.

I veckan har jag skapat två nya halsband, Vargavinter och Snöängel. Lite nytt utförande på dem. Dem lägger jag för visning i andra bloggen Kavalkad, så fort jag fotat dem.
Jag kollar filmer via Lovefilm en månad till fritt. Så just nu nostalgitittar jag på Skrotnisse, för j-la rolig!!!
Och stickar och virkar förstås.
Och nu börjar det klia i fingrarna att göra lite fina grupper till advent. Så jag spanar efter nytt material, och funderar på vad jag har för fina grejer att använda.

Ni vet ibland hittar man ju nåt, som man tänker att -den måste jag ha, till det o det. Sen hamnar den på en hylla eller i nån låda o glöms bort.
Så ibland försöker jag tänka till, vad är det för fynd jag gjort, och som jag lagt undan just för denna årstid.

För det är ju inge kul när man hittar nån fin gul skål, som man skulle ha till påsk, mitt i sommarn.

Eftersom jag inte fotat i veckan, så lägger jag upp en gammal bild från den gamla bloggen anno 2008:


Jag minns denna, jag hade hittat ett fint zinkfat billigt på loppis, sen köpte jag en liten vit höstglöd, mossa ljung och lingonris från skogen o så lite taklök och glaspärlor.
Kostade nästan ingenting men blev ju fint.
(klicka på bilden)

I år vet jag att jag har en megastor mörkbrun skopa i trä som jag ska hitta på nåt med. Vad har ni för kul ideér att dela med er av?

ha det bra, ses i helgen!

Marie 

2 kommentarer:

  1. Tack att du är med i min utlottning. Ser att butikslänken inte fungerar. Kanske du vill testa och kopierara nätbutikens HTMLkoden in i gadget "HTML/Javaskript" så dyker butikens logga upp i din gadgetlista. Det borde funka, jag har testat.
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera
  2. Görfint....
    mossa i alla former är en oslagbar dekoration.
    Tack för tipset om tävlingen, ska gå in och kolla på den. Trevlig helg, Ulla

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!