fredag 28 oktober 2011

Äntligen Maskros-lampan

Ja så var det helg igen, sköönt!
I veckan var jag på det stora blå varuhuset. Det var ett tag sen sist. Jag brukar få följa med snälla arbetskamrater, jag har ju ingen bil själv.
Vi var där efter kl 16 på tisdagen, det var kav lugnt, såå skönt när man jobbat att kunna få strosa omkring utan att trängas. Förutom de obligatoriska ljusen, så köpte jag fina handdukar, krokar till garderobsdörr och till vanlig dörr, servetter och lite annat småplock som man hittar och inte kan låta bli. Det är mycket jag skulle vilja köpa där! Men det får bli när man blir rik.
Mitt bästa köp, som jag längtat efter, var denna:

Lampan Maskros, som jag varit sugen på så länge. Den är väldigt stor jag skulle gärna sett den med 45 dia istället för nu 55. Men jag älskar skuggningarna i tak och väggar som den ger!
Nu syns det att jag inte lyckats med kåpan i takfästet, men det har jag sparat till sen. Själva monteringen av lampan tog sin lilla tid det var ett riktigt handarbete må jag säga, allt låg löst i lådan.
På varuhuset hade de stoppat glitter innanför blommorna, det var riktigt läckert och gav mig inspiration att kunna ändra utseende på lampan eftersom.

Nu ska snart kopplas av här, önskar er en härlig fredagskväll

Marie

1 kommentar:

  1. Jag tycker att den ger så underbara skuggeffekter! Vill också ha! /Susanne

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!