lördag 10 mars 2012

Ståbas o rockabilly

Jag älskar ståbas o Rockabilly, och fråga mig inte varför!

Jag gillar all kinds of music, jag börjar till o med uppskatta jazz. Det har tagit sin tid, nu är det bara opera jag ska lära mig att uppskatta.
Hård riktig metal gillar jag, och mina 70tals flumband Black Sabbath och Led Zeppelin kan jag inte tänka mig ett liv utan. Avgudar Sentenced.  Jag älskar Peter Lemarc och Tomas di Leva.
Musik eller text eller bådadera får mig att fastna.  Jag är en sån som inte kan leva uten musik.
Jag vet att det är många som inte minns musik, eller hör musik,  som lever vid sidan om, på något sätt. Jag kan inte förstå hur, dock.


Men just Rockabilly.
Jag har alla plattor med Stray cats, som är de bästa i "modern tid".
Jag tycker Top cats skulle vinna festivalen i år.

Bild lånad från Top cats sida

Jag tycker Top cats är helt oemotståndeliga!

Why, for godness sake why??

Rockabilly, ger mig glada tankar, enkla simpla elementära önskningar och tankar om ett soft liv.
Rockabilly är min styvfar rakt upp och ned, kärlek utan gränser. Han älskade denna typ av musik, och det har smittat av sig.

Ståbasen ger mig ståpäls!


Det hade varit kul att skicka Top Cats till Baku, det här är basic music, som går hem hos de flesta.
Eurodisco som Loreen o Danny, festligt javisst, men det fastnar inte. Det biter inte.


Nä, mer rock´n´roll ska det va!!

Ståbas!!!!!

Have a nice evening !


Jag vill påminna om tävlingen i Kavalkaden! 

1 kommentar:

  1. Här är en till som gillar rockabilly (har ju en gubbe som är storsamlare på 50-60- och 70-talsmusik) och som lyssnar på musik i sitt musikrum varje helg - så man har väl blivit influerad.
    Jag tyckte Top Cats var bra och låten hyfsad - så för mig hade dom gärna fått gå vidare. Men INGEN av låtarna var någon direkt höjdare, så lika gärna kunde T. Flinck ha fått åka till Baku och chocka publiken! *fniss*

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!