lördag 17 mars 2012

Jag älskar lördagar!

Och speciellt såna lördagar som man kan förfoga fritt över! Ni vet när man inte har några måsten, som typ handla, artighetsvisiter, tvätt och städ. Utan bara kan göra saker man verkligen känner för, just då.

Idag har jag pysslat lite med mina pelargonsticklingar, jag satte dem förra helgen och de tar sig fint. Moderplantorna har jag satt ihop alla sju i en låda, i väntan på utplantering. Sticklingarna har jag i köksfönstret där de brukar stormtrivas och bli riktigt frodiga på sommaren. Sen är det de som övervintrar, och ger nya pelargoner både ute och inne. En bra cirkel. Jag brukar förstås alltid köpa lite nya pelargoner varje år, så varför har jag då inte fler än sju sorter nu?

Jo vissa är ju lite kinkigare och svårare att hålla mer än en säsong. Jag har sått en vildpelargon också, det ska bli spännande att se hur den blir.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så köpte jag lite andra växter i veckan.


En riktigt fin och rejäl Hortensia för endast 59 kr. Lyckas jag hålla den vid liv så sätter jag ut den sen. Jag köpte också ett fint skott av Näva, och jag tror att jag kommer att få fart på den, det var fina rötter på den.

Bara 13 kr!

I år ska jag göra en rosa rabatt!  Och jag ska försöka få ordning på alla de andra med, jag känner att det inte finns riktig struktur över det hela.
Jag har massor av fina perenner men de känns malplacerade liksom.
Så det blir ett projekt att bita i. Men det är ju det som är kul m trädgård, man gräver o gräver men känner sig aldrig klar. Det finns alltid förbättringar att göra.

Jag köpte också en söt liten viol, som ska få bli ett vårligt arrangemang.

Nu ska jag plantera om de övervintrade Chilisarna o paprikorn!

Ha det fint

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!