torsdag 29 mars 2012

Redan Torsdag, bekännelse och tips

Hej

Oj vad snabbt veckorna går!

Jag har precis deklarerat, och sagt upp en tränings- o hälsotidning. Av tidningen har det kommit två nummer, som jag inte ens öppnat. Det säger väl en del!
Hehe. Nä, motion tar jag helst genom trädgårdsarbete och svamp/skogsturer. Så är det. Så nu, kom vår så jag får röra på mig lite mer.

Det ska tydligen bli kallt och snö till helgen så vi får se vad som blir gjort ute då. Annars hoppas jag på att de sopar undan gruset, då kan jag putsa fönster.

Jag sådde lite ärtor förra torsdagen, och så här långt har de kommit nu:


De skall alltså inte bli plantor, utan ärtskott, som man köper dyrt i grönsaksdisken. Snart kan jag börja skörda, jättegott på mackor och till mat.
Vanliga gula ärtor har jag använt. Efter tips här i blogglandia.

Ett köptips

På anrika Lidell finns just nu dessa



En stor praktisk ströburk, med massor av olika blomster, både perenner o annualer. En jobbarkompis köpte den förra året och var jättenöjd!
Kostar bara 30 kronor.
Nu väntar annat, ses/hörs i helgen.

Ha en skön kväll
Kram





2 kommentarer:

  1. Jag får verkligen hoppas att det inte blir någon snö, jag har fått hem massor av växter som måste planteras!
    Varje år säger jag upp några av mina trädgårdstidningar. Sen går jag inte med förrän dom erbjuder några trevliga presenter. Då säger jag upp dom andra - och så där håller jag på. Senast var det Allt om Trädgård som levererade ett par fina handskar och en pytteliten sekatör.

    SvaraRadera
  2. Jag får oxå min motion i trädgården. Och lite av att springa med tvätten upp o ner för trappor. Och på jobbet lyfter jag tunga dörrar för hand ibland vilket är världens billigaste styrketräning=Jag får t.o.m betalt.
    Jo, snö tror jag på i helgen. Jag har förutsett det i alla mina spådomar=)))=Kliande ärr, katter som sover på örat, skator håller sej gömda, värk i lederna, saturnus möte med venus *haha* !!!

    Ha det gott i helgen!/Knatten

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!