söndag 8 januari 2012

Tulpantid

                                             Söndag vecka 1







Hej

Vad skönt det är med ljuset nu när lite snö ligger!
Helt underbart med en promenad för att insupa energi.
Nu är det dags att byta ut mina vita tulpaner som jag köpte förra veckan. Idag köpte jag rosa. Jag har rosa och lindblomsgröna dukar på köksbordet, så det passar bra.
Men framåt påsk, så vill jag nog ha en sån maffig 50 pack tulpaner, i mixade färger! Så snyggt i en stor guldfiskskål,mmm längtar jag.

Jag har nu satt de konstiga utväxterna från min Hjärtan på tråd på groning. Se tidigare inlägg om detta!
Jag hoppas det ska gå vägen, jag stoppade en knöl i vardera Root riot och sen i ett litet drivhus. Men jag undrar om de ska stå mörkt eller ljust?

Jag lät stänglarna vara kvar på vissa.

Den mindre ser ut att vilja rota sig!
När jag väl höll på med sålådan, så fick jag sån lust att börja med fröer!

Jag har lite knölar kvar så om du har något litet frö att byta med så hör av dig!!

Ha en fortsatt skön söndag

Marie




2 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga tulpaner, gillar de rosa;) Var roligt att du hittade till oss så att vi kunde finna dig;) Vi anser inte heller att man ska måla om vackra ek-möbler men denna var verkligen i sådant skick den var inte vackert sliten men ändå såpass sliten så det såg inte roligt ut. Tänk så bra det är ändå att man kan fixa till slitna möbler och ge dem en ny chans istället för att köpa nytt...

    Önskar dig en härlig kväll nu ska vi kika vidare i din blogg

    SvaraRadera
  2. Hei Mariett. Jeg vil gjerne ha en knoll av deg:) Jeg har mye frø og bytte med:) Herlig med de rosa tulipaner i kannen:) Ser ut som du har gjort det virkelig profesjonelt med dine hjerter på tråd i root riot:) Jeg er ganske sikker på at de vil ha det lyst! Jeg sender deg en mail:) Ha en god ny uke. Klem Ellen

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!