måndag 12 september 2011

Loppis och kantareller

Idag har jag haft semester och bara gjort saker jag tycker är kul. Jag pysslade lite på förmiddagen, sen var det dags att gå på loppis. På gångvägen från mitt område såg jag att det lyste lite extra i slänten, jovisst kantareller var det. Jag plockade dem i en servett o gick vidare. På loppisen var det som vanligt trångt i början och man märker vilka som är uppköpare, vassa typer som bara ska fram. Jag hittade som vanligt lite ditt och datt, det är sällsynt att man går därifrån utan någonting. Det som jag betraktar som mitt riktiga fynd för dagen är en skål.
I plommonlila!
Nu till hösten var jag sugen på att byta accentfärg från turkos och det blev plommonlila som får liva upp härinne.
Jag har köpt lite läckra saker på Indiska o Åhlens, men man vill ju hitta nåt som inte alla andra har också.
Då är loppisar perfekt. Jag har hittat hur mkt läckert som helst i turkost, och idag hittade jag skålen i fin lila:

Det är en stor fruktskål. Nu köper jag ju inte så mkt frukt överhuvudtaget men ok popcorn o sånt kan man ju ha i den. Fin tycker jag.
Sen hemma igen så tog jag en promenad m katterna. och hittade en liter kantareller till.
Det är lustigt, folk som ska plocka svamp sätter sig oftast i bilen o drar iväg, men det finns faktiskt svamp hemma med, så löjligt nära dessutom.

Jag känner mig rätt ensam här med bloggen, på TB var vi ett gäng från början. Men jag hoppas nån hittar hit!

För att få lite fart på det hela tänker jag att jag ska ha en utlottning, sånt gillar vi ju.
Mer om det i nästa inlägg.

Marie1

Edit kl 22.
Skålen. Jag behöver inte oroa mig för vad jag ska fylla den med.



Gud vad vi känner varandra, o vet varandras behov :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!