söndag 15 april 2012

Nordiska trädgårdar = shopping

Så då var vårens bästa mässa avklarad. Jag gillar Nordiska trädgårdar, en härlig atmosfär och glada människor. Jag åkte in sent nu på söndagen, hade först tänkt att gå redan på torsdagen men nu blev det så här. Det var lagom med folk, och det tunnades ut ordentligt framemot stängning. Då stod de flesta i hemska köer, när växter såldes ut.
Jag ids inte stå i kö en halvtimme!
Jag handlade heller inte så mycket, men jag är jättenöjd.




Jag köpte:
Två flytväxter till dammen, får vara inne i akvariet tills det blir tillräckligt varmt. 50 kr.
En rosa skopa, jag har en blå sen tidigare, och de är suveräna vid plantering både ute o inne. 40 kr.
Två par handskar med gummigrepp, suveräna. 99 kr.
En ny grod-vattenkanna. Den förra hade efter många år börjat läcka. 59 kr.
En tidning med juste prenumerationserbjudande.
En härlig röd pelargon Tulpan. 20 kr
En vit Mårbacka. 20 kr.
Tre av varje av ljusrosa och röda kaskadpelargoner. 6 sticklingar för 100 kr.
En Årets pelargon, First Yellow. 50 kr.
Ett gräs, Japanese star. Gratis!
En påse ringblomsfrön. Gratis!

Det fanns jättefina krukor och växtstöd och en massa annat fint. Fantastiska arbeten i pil.  Men jag lyckades avhålla mig från inköp av sånt, det är lite besvärligt när man åker kommunalt.

Men jag har ju mina lokala handelsträdgårdar kvar att besöka, så det löser sig nog med nya krukor.

Nåt jag verkligen var sugen på var Lena Linderholms keramik. En så makalöst fin serie med penseér, fanns muggar o stora o små skålar.

Nu ska mina nya växter få stå o lugna ned sig lite nån dag.
Och jag är helt slut så det blir en tidig kväll för mig.

Ha det fint, kram


3 kommentarer:

  1. vilka fynd du gjort!
    kanon! Lite avis blir jag, jag vill också på mässa....
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag stog över alla mässor i år, så det är kul att titta vad ni andra upplevt och handlat. //Helen

    SvaraRadera
  3. Det har inte blivit någon mässa här heller i år. Tycker att du gjort en hel del fina inköp och pelargonerna är jag allt lite avis på, speciellt den gula.

    Ha dä gott
    Kramen

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!