söndag 29 april 2012

Härlig helg

Hej

Oj vilken härlig helg det blev!
Kanonväder, och det ska hålla i sig över Valborg.
Det känns ju kalas, nu kan man äntligen vara ute o fixa!!



Jag jobbar ju imorgon, så det blir ett litet avbräck. Men 1a maj ser jag fram emot, så ska jag fortsätta ute. Jag har påbörjat en liten förändring i mitt kryddland, som kommer ge ett mer enhetligt intryck hoppas jag.
Jag har börjat riva o räfsa det torra döda. Men inte en kvist ska lämna min tomt i år, utan allt ska återvinnas!



Gammal jord från krukor är inte sopor, utan jord, som kan förbättras. Kvistar kan jag klippa smått och ha i odlingslimpor och som utfyllnad. Jaa det är bara plastförpackningar som jag kommer kasta i år. Allt som kan förmultna ska få göra det.




Bilderna är på min fina Backsippa, som blir större för varje år. Jag ska dela den på två nu så får vi se hur den tar sig till nästa år.
Min dillpion är snart jättestor. Första året en blomma, andra tre, tredje fem osv. Det ska bli spännande att se hur många blommor den får i år.

Och blä, Liljebaggar har jag hittat bland Kungsängsliljor och i Kejsarkronan.

Jag hoppas ni haft en lika härlig helg som jag.

Kram

Appleblossom rosebud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!