söndag 13 november 2011

Fynd i veckan + mässan

Hej

Jaha så var det söndag igen. En härlig dag har det varit, trots lite blåst, som jag verkligen inte gillar. Lördagen var ju jättefin och jag var liite sugen på att gå till skogs, de står ju där fortfarande, Trattkantarellerna. Men det hanns inte med denna helg. Men om det inte blir vinter barasådär, så kommer  jag gå ut nästa helg. Idag besökte jag Mitt kök, mässan i Älvsjö.
Eftersom jag inte var ett dugg sugen på att testa viner, så tyckte jag det var rätt trist. Alltså det var jättefint upplagt, men alldeles för stort fokus på vin/sprit/öl.
Charkuterier ostar o såser t förbannelse. Inga direkta nyheter heller.
Men min favorit var där, som säljer fina saker.


Garnhuset brukar jag alltid handla hos, i första hand dessa söta svampar. De är söta i arrangemang, och till mig själv köper jag alltid en. De brukar även ha fina grodor, så även i år. Jag samlar på grodor. Jag visar den senare.

Olivolja brukar jag också köpa, och idag hittade jag den här fina

En jubileumsförpackning jag inte kunde stå emot, så retro i plåtdunkformat!
Sen köpte jag lite såser och sånt. Och lite tidningar förstås. Köpte bland annat Isabellas, nyfiken för att jag just skrivit på prenumeration, se tidigare inlägg. Det är en jättefin tidning, vilka bilder!! Så kolla in mitt förra inlägg för en bra deal.


En annan rolig god sak som jag hittade i veckan





Ingen jul utan skumtomtar!  I år finns det dessutom tomtar med polkasmak!!!
Jättegoda jag svär! Så de kommer jag köpa i år för de är inte lika sliskigt goda som originaltomtarna utan mer goda bara.
Känner mig som värsta reklampelaren, men hittar jag nåt bra vill jag ju dela med mig.
Vår fina tyska kedja bjöd också på en del fina saker.
Jag besöker dem ofta, för att jag jobbar i ett typ industriområde, utan lockande butiker förutom denna. Mycket bra grejer där ibland.Nu hittade jag dessa fina julkulor, som ju är



ljus! De kommer att bli fina i jularrangemang! Bilden tagen med blixt, men de har den fina fattigmanssilver looken, med lite glitter. Lovely!
Nu ska jag återgå till att kolla film, har bara två veckor kvar av mitt fria 2 månaders abbonemang hos Lovefilm. Många filmer har jag fått se, och vill du oxå testa 2 månader gratis så har jag koden du behöver. Maila mig isåfall.
Just nu stickar jag pulsvärmare medans jag ser filmer, mysigt!

Ha en skön kväll
Marie




1 kommentar:

  1. Hei Marie1. Så mange fine ting du har kjøpt deg:) Likte veldig godt oliven oljen i retrodesign, den var stilig:) Soppene dine var utrolig søte og julekulene veldig vakre:) Så gøy å lese om hvordan du har hatt det denne helgen. Skumgodteriet ser veldig fristende ut!! Håper du får en fin ny uke. God klem fra meg:)

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!