onsdag 16 maj 2012

Simma lugnt + utmaning

Hej
Som ni märker har jag inte haft tid. Men får jag en utmaning så mår jag illa av att inte kunna leverera. Så för att lätta mitt dåliga samvate, så publicerar jag nu svaren på de frågor som Knatten ställde i sin utmaning till mig och några fler.
Det är så kul att läsa svaren!
Här kommer mina svar, eget inlägg kommer oxå snart!!




Frågor:

 Vilken maträtt skulle du välja om du bara fick äta en enda sak till slutet av ditt liv?


- Oj vad svårt!!!

En sluring med tomat lök bönor halloumi och olivolja!



Vilken konsert/scenuppträde/teater är den bästa du varit på någonsin?



-Black Sabbath Globen 2005, för att det nog var min enda chans att se originaluppsättningen live!



Vilken rollfigur från film/bok/tvserie skulle du vilja spendera en vecka med.



- Jane Tennison, I mördarens spår



Vilket var ditt bästa barnprogram när du var liten?



- Kullamannen  och Kråkguldet!



Om du fick åka tillbaka i tiden, vilket årtusende skulle du då åka till?



-  Brittiskt 1800-tal, upper middle class



Vilka tre prylar skulle du ta med dej om du skulle åka till månen?



- Usch, dit vill jag inte! Inte utan Ozzy = min ena katt,  internet och nåt gott att äta.



Nyss såldes Edward Munks tavla "Skriet" för 850 miljoner kronor!!!! Vilken tavla skulle du köpa om du hade så mycket pengar?



-         Nä, jag kan inte se att någonting kan vara värt så mkt pengar.

Men jag hade köpt The Scapegoat av  William Holman Hunt



Och om det blev lite pengar över, vad skulle du då göra med dom?



- Ge till mina närmaste



Om du fick bota en sjukdom, vilken skulle du välja?



- Svårt, finns så många djävliga sjukdomar. Men ALS, som fina Ulla-Carin Lindquist led av, främst.

Läs hennes bok, Ro utan åror;

http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=1623



Vilket ämne tyckte du var roligast när du gick i skolan och varför?



- Engelska! Jag hade en lärare utav den bästa sorten, som såg och inspirerade en skoltrött tjej, Tack Beppo!



Vilken är den hemskaste person du har träffat och varför?



-Fy. Många sådana har jag mött. Men så äckliga att jag inte vågar nämna dem här. Så personen i mitt inlägg här får illustrera dem, mannen med flanellskjortan:





Så, nu är det meningen att jag ska klura ut lite frågor att skicka vidare. Det ska jag göra, men jag har några inlägg att ta igen, så, stay tuned!

Ha det fint!




1 kommentar:

  1. Kul med dina svar. Hade glömt dom där barnprogramen men nu fick jag en flashback. Dom var ju ruskiga, om jag minns rätt. /Knatten

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!