tisdag 13 december 2011

Fin julklapp

Hej alla

Eftersom jag är den gråtmilda typen tilll jul, och bara vill alla gott, så är jag larvigt tacksam för det lilla som tillfaller mig.
Från jobbet i år fick vi välja present ur en liten broschyr.
För min del försvann sill o torkad skinka, det var denna jag ville ha:


Höganäs 1,5 liter

Den blir perfekt till jul! Min lilla familj släpper aldrig traditionen med Ris a'la Malta. Jag har i alla år kört med en Tupperwareskål, ur Concorde-serien. Absolut inget fel på den, men den här blir ju såå perfekt!

Roligt ska det bli att få den levererad!

Jag har ännu inte upplevt nån julrush. Idag regnar det och blåser, och endast en natt har det varit minusgrader. Men det är faktiskt bara 10 dagar kvar innan jul. Två julbord med jobb har det blivit och det var trevligt.
Då vet jag vad jag kan hoppa över på vårt eget julbord ;-)
Vi väljer bara ut det gottaste, min lilla familj och jag.


Men det är kul att läsa era bloggar, hur ni förbereder och planerar. Ni som har fler generationer (uppåt). Var glada och nöjda över det för det bibehåller traditioner som kan kännas lite mossiga kanske, men som är av stort värde. För er och för era barn.
Det är så kul att läsa att ni har farmors recept på ditten, och mosters recept på datten, och använder morbror X egensnickrade julgransfot!!!
Livskvalitet!

Ha det fint!

Kram Marie1




3 kommentarer:

  1. Jaa, vilken fin skål! Den hade jag oxå valt. Jag håller med dig om att det är viktigt att man håller traditioner vid liv. Särskilt lultraditionerna.
    Tack för din uppmuntrande kommentar hos mig. Jag behövde den!
    Ha en fin dag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin skål, kommer att pryda sin plats på julbordet. Visst är det roligt att har traditioner och att man bevarar dem.
    Kram Susanne

    Ps antar att det var en sådan där chokladask där det är tillåtet att äta från det undre lagret ;-) DS

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en trevlig helg.

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!