torsdag 29 december 2011

2011, en liten bildkavalkad

En liten kavalkad av året, alla bilder är klickbara!


Januari




Som vi alla minns, snö, bara snö. Mitt första bakslag. Snöröjarna lyckades plöja upp mitt staket. Just den bit jag renoverat. Jag anmälde och hoppades på åtgärd.


Februari



Mina älskade tulpaner!! Jag ändrade till turkos accentfärg inne.

Mars





Kungsängsliljor, de kan jag inte få nog av, fina inne på våren, men ack så ljuvliga ute!
Jag tillbringade två nätter på Djurö, fantastisk natur och roliga kursdagar!


April
Usch, meeen vad bra!!





Jag testar mirakelkuren från Japan, Baby foot, och det fungerar verkligen! Allt gammalt peelas av, och fötterna blir som nya! Min fina Azalea är mer än villig till blomster i år. Och min älskade dilllpion växer sig starkare, två blommor per stängel i år!


Maj




Jag började ta itu med skamdelen. Alltså delen som återstod, innan snöröjarnas massaker på den del jag redan färdiggjort. Mycket återstår att göra bland annat tänker jag mura upp en liten stenmur.

Juni



Stiltje och oro. Har jag råd att göra om det jag gjorde förra året, och fortsätta med årets projekt?
Nej.

Juli





Min fina sommarkompis har kommit tillbaks till dammen. Jag inbillar mig att det är en gammal kompis, som funnits här sedan tiden då yngste sonen o jag tog hem yngel. Mina kantareller kan skördas varje dag. Jag börjar plocka dem på midsommarafton.

Augusti

Dammen. En fisk dog och replaceades med en ny. Ett yngel finns. Jag släpper ut ett urval av guppies också, på grönbete.

Semestertid som spenderades här hemma, många böcker blev lästa!

September


Jag började skapa halsband, inspirerad av andra kreativa bloggare. Jag bytte accentfärg till lila. Skålen fyndade jag på loppis. Min älskade Teddybear blommade!

Oktober






Man trodde vintern var i antågande. Mysigt inne. Kul att spela lite! kul att vinna!

November








Stickar och virkar i mörkret efter jobbet. Får skön massage av sonens dyna!  Ser massor av filmer via Love film.


December





Pyssel och förberedelser. Julen var rolig och trivsam och vi spelade Oogachakka och oj vad roligt vi hade!

Nu återstår snart inget utav detta år, och jag ser fram emot ett härligt nytt år!

Gott nytt år kära vänner!















2 kommentarer:

  1. Önskar dig ett Gott Slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR.

    Jättekram från mig

    SvaraRadera
  2. Va roligt att se ett helt år i bilder!!!!
    ser ut som du haft ett riktigt bra år, fast staketet gick sönder. =D
    God fortsättning och ett gott nytt år!!!

    SvaraRadera

Tack, en liten rad från dig gör mig glad!